نقش محوری لالجین در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵

همدان در ایران اکسپو 2025 با نمایش توانمندی‌های اقتصادی خود در حوزه‌های صنایع‌دستی، گردشگری و کشاورزی توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جلب کرده و این شهر جهانی سفال بود که با اجرای زنده سفالگری نقشی محوری را دراین نمایشگاه ایفا کرد.

به گزارش میراث‌آریا، احمد رجبی راغب فعال رسانه در یادداشتی نوشت: هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۵ از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و بستری ارزشمند برای نمایش ظرفیت‌های اقتصادی کشور فراهم کرد.

این نمایشگاه فرصتی طلایی برای شهر جهانی لالجین بود تا هنرمندان این دیار هنر خودرا در معرض دید خریداران بین‌المللی قرار دهند و در همین راستا، استان همدان و بالاخص لالجین با حضوری پرقدرت، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت.

سفال لالجین، گرودی تویسرکان، سیر همدان و کشمش ملایر محصولات جهانی بودند که به طور چشمگیر در این نمایشگاه عرضه شدند. سفال و کشمش به‌عنوان ۲ زنجیره ارزش اصلی و چرم، سنگ‌های قیمتی، پوشاک و گیاهان دارویی به‌عنوان زنجیره‌های ارزش قابل توسعه استان همدان در این نمایشگاه مطرح شدند، که توجه تجار جهانی را جلب کرد.

استان همدان در این رویداد با دسته‌بندی هوشمندانه بخش‌های تخصصی، قلب تپنده اقتصاد صادرات‌محور ایران را به نمایش گذاشت و همدان با تکیه بر زنجیره‌های ارزش کلیدی خود، از جمله سفال لالجین و کشمش ملایر و تویسرکان، حضوری مؤثر داشت و این هنرمندان لالجینی بودند که با ارائه زنده سفالگری حضور موثرتری را در این اکسپو به نمایش گذاشتند.

اکسپو ۲۰۲۵ ایران، زمان مناسبی برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان همدان فراهم کرد که با هدف انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای تجاری طراحی شده بود  و غرفه استان بالاخص لالجین با طراحی فرهنگی و نمایش زنده تولید، ویترینی جذاب برای معرفی توانمندی‌های اقتصادی به حساب ‌آمد.

هنرمندان لالجینی در این نمایشگاه با برگزاری نشست‌های B۲B (مذاکرات، تعامل بین ۲ شرکت یا سازمان)، بدنبال تقویت دیپلماسی تجاری و ایجاد شبکه‌های تجاری پایدار برای شهر جهانی سفال بودند.

سفال لالجین، به‌عنوان یکی از ۲ زنجیره ارزش اصلی همدان، در بخش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران اکسپو ۲۰۲۵ نقش محوری داشت. نمایش زنده سفال‌گری در غرفه همدان، این محصول را به نمادی از هویت فرهنگی و اقتصادی استان تبدیل کرد.

این نمایشگاه فرصتی شد تا هنرمندان و شرکت های لالجینی، سفال را در معرض دید خریداران بین‌المللی قرار دهند و با جلب توجه سرمایه‌گذاران، برند لالجین را به‌عنوان پایتخت سفال جهان تثبیت کنند.

سفال لالجین، به‌عنوان محصولی با شهرت جهانی،  با کیفیت صادراتی، در بخش‌ صنایع‌دستی نمایشگاه خوش درخشید و کوشید تا توانمندی‌های اقتصادی خود را به نمایش بگذارد.  

محصولات صنایع‌دستی لالجین در غرفه همدان با نمایش فرآیندهای تولید و ارائه نمونه‌های باکیفیت، پتانسیل بالای این زنجیره‌ها برای صادرات و جذب سرمایه‌گذاری را نشان داد که مورد استقبال هیئت‌های تجاری از کشورهای همسایه قرار گرفت و زمینه‌ساز مذاکرات تجاری شد.

این نمایشگاه فرصتی شد تا محصولات سفالی لالجین در معرض دید خریداران بین‌المللی قرار گیرد و استارت آپ‌های همدانی طرح‌هایی برای بهبود زنجیره تامین سفال و چرم ارائه کنند که توجه سرمایه‌گذاران داخلی را جلب کرده و ظرفیت این زنجیره‌ها را برای توسعه بیشتر نشان دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1404021500937
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha